Één gemeente met veel karakters

(Zie links het menu voor de overige onderwerpen in dit hoofdstuk)

De gemeente Zaanstad is in 1974 ontstaan door samenvoeging van de gemeenten Assendelft, Krommenie, Wormerveer, Westzaan, Zaandijk, Koog aan de Zaan en Zaandam. Eén gemeente met vele karakters. Wij zien een aantal aandachtspunten die overal naar voren komen. Denk hierbij aan het onderhoud van de openbare ruimte, de parkeerproblematiek en de uitdagingen die we hebben op het gebied van duurzaamheid binnen onze gemeente. Hier komen we in de hoofdstukken van dit programma op terug. Elke wijk of dorp heeft ook zo zijn/haar eigen aandachtspunten die wij als speerpunten van ons programma zien en de komende jaren actie op willen ondernemen. Deze speerpunten hebben wij hieronder opgenomen. Enkele punten in dit programma zijn voorzien van een link die leidt naar een webpagina waar uitgebreidere informatie over het betreffende onderwerp is te vinden. Een enkele keer komt een speerpunt vaker langs omdat het meerdere wijken betreft.