MAAK.Zaanstad

Met MAAK.Zaanstad wil de gemeente ‘verbinden, dromen én realiseren’. ‘We dagen de stad uit met ons het gesprek aan te gaan’, aldus burgemeester Faber. ‘We zijn heel nieuwsgierig naar de ideeën van bewoners, organisaties en bedrijven: wat vindt u belangrijk, wat zijn uw dromen? Het gesprek met de stad moet uiteindelijk leiden tot een integrale Investerings- en Uitvoeringsagenda Zaanstad 2025.

Praat mee over de toekomst van Zaanstad.
Woont of werkt u in Zaanstad? Of bent u op een andere manier betrokken bij onze stad? Dan heeft u ongetwijfeld ideeën.
Hoe we het onderwijs of de verkeersdoorstroming kunnen verbeteren. Waar de gemeente die extra woningen moet bouwen, of waar juist níet.
Vanaf 18 november kunt u actief meedenken en -praten tijdens acht bijeenkomsten over onderwerpen die u aangaan.

‘Doe mee, discussieer mee, droom mee. Zodat we met elkaar een mooi plan voor de toekomst kunnen maken.’
Die oproep doet burgemeester Geke Faber aan iedereen binnen Zaanstad. Aan bewoners, ondernemers, organisaties. Aan u.

Doet u mee?
Komende woensdag, 18 november, is de aftrap van een serie themabijeenkomsten in het kader van MAAK.Zaanstad.  De eerste bijeenkomst vindt plaats in De Fabriek in Zaandam. Het onderwerp: Zaanse identiteit en stad in de metropool. Later in november en in december volgen bijeenkomsten rondom thema’s als economie en toerisme en verkeer en vervoer. Ook zijn er discussieavonden over bouwen en wonen in de verschillende delen van Zaanstad.

U bent van harte uitgenodigd om uw mening en ideeën te delen.
Schuif aan en praat mee; uw stem telt voor de toekomst van Zaanstad. Samen maken we de stad.

Stap in de MAAK.Zaanstadbus
De themabijeenkomsten zijn niet de enige manier waarop u uw stem kunt laten horen.
Dit kunt u ook doen in de MAAK.Zaanstadbus, die tussen 17 november en 6 december door Zaanstad rijdt. Een SRV bus dit keer niet volgeladen met zuivel,
maar als rijdende winkel van inspiratie en innovatie. Straat in straat uit gaat hij op zoek naar de inspiratie, ideeën en verhalen van de Zaankanters. Om te weten wat er
leeft in onze harten en hoofden en in onze huizen, winkels, sportvelden, clubs, scholen, theaters en stadhuis.

Op MAAK.Zaanstad.nl/agenda kunt u zien wanneer de bus bij u in de buurt is. Stap in en deel uw ideeën over de toekomst van onze stad.

Programma themabijeenkomsten
Zaanse identiteit en stad in de metropool
Woensdag 18 november    De Fabriek
Bouwen en wonen in Zaanstad Noord
Maandag 23 november    De Lorzie
Bouwen en wonen in Zaanstad Midden
Woensdag 25 november    Zaans Museum
Bouwen en wonen in Zaanstad Zuid
Maandag 30 november    De Fabriek
Economie en Toerisme
Woensdag 2 december    Kreatief Pakhuis
Onderwijs en Arbeidsmarkt
Maandag 7 december    Atrium Regio College
Verkeer en Vervoer
Maandag 7 december    Stadhuis
Zaanstadparade: Slotbijeenkomst
Woensdag 16 december    Atrium Regio College

Meer informatie en aanmelden
De bijeenkomsten zijn voor iedereen toegankelijk.
Voor alle avonden geldt:
•    Inloop vanaf 19.30 uur
•    Start programma 20:00 uur
•    Einde programma 22:00 uur

Meer informatie over de bijeenkomsten en locaties vindt u op MAAK.Zaanstad.nl Via deze site kunt u zich tevens aanmelden.