Debatavond Toerisme op 24 juni 2015

Toerisme levert een belangrijke bijdrage aan onze Zaanse economie. Maar dat brengt ook een dillema met zich mee. Enerzijds zoeken we naar mogelijkheden nog meer toeristen naar onze mooie Zaanstreek te lokken, anderzijds ligt de nadruk van de bezoekers te veel op de Zaanse Schans. Dus zoeken we naar mogelijkheden om het bezoek aan de Zaanse Schans beter te spreiden en de toeristen te laten inzien dat er zoveel meer moois is in de Zaanstreek. VVD Zaanstad wil het debat daarover op gang brengen en organiseert daarom in samenwerking met de Stichting Zaanse Schans op 24 juni 2015 een avond over dit thema. Wij zijn er van overtuigd dat dit ook voor u een belangrijk onderwerp is en nodigen u dan ook graag uit hieraan deel te nemen.

In verband met de beschikbare accommodatie en de catering is het absoluut noodzakelijk dat u zich tot uiterlijk 19 juni a.s. aanmeldt als deelnemer via info@vvdzaanstad.nl

Stellingen:
1. Hoe kan de Zaanstreek optimaal profiteren van de toenemende stroom toeristen die Nederland, Amsterdam en de Zaanse Schans aandoet?
2. In Amsterdam, maar ook op de Zaanse Schans wordt het drukker en drukker. Hoe kan hiermee omgegaan worden, zonder de toeristen teleur te stellen?
3. Op welke wijze kunnen ondernemers en overheid met elkaar samen werken aan de ontwikkeling van de toeristische sector in de gehele Zaanstreek?
4. Hoe kan het verhaal over de Zaan Schans en de andere toeristische plekken in de Zaanstreek het beste overgebracht worden aan toeristen/bezoekers?

Programma:
19.15 Inloop - Ontvangst
19.45 Opening- Welkomstwoord
19.50 Presentatie Zaanse Schans (Balans op de Schans)
20.00 Brainstormen, debat, discussie over Toerisme
21.20 Samenvatting, conclusie en dankwoord
21.30 Netwerkborrel

Locatie:
Kaasmakerij Catharina Hoeve (op de Zaanse Schans)
Zeilenmakerspad 5
1509 BZ Zaandam