Anke Hartog - Nummer 11 VVD Noord Holland

15 maart zijn de provinciale staten verkiezingen waar gekozen kan worden voor de statenleden (die uiteindelijk ook de eerste kamerleden kiezen). Voor de regio Zaanstreek-Waterland is de kandidaat; Anke Hartog. In dit artikel stelt zij zich voor.

Mijn naam is Anke Hartog, opgegroeid in de Zaanstreek, moeder van vijf kinderen en woon in Uitgeest. Na een periode in de gemeenteraad van Uitgeest, sta ik nu kandidaat voor de Provinciale Staten. Ik zet graag de schouders eronder om samen en in verbinding met de inwoners en ondernemers te bouwen aan een Noord-Holland om trots op te zijn!

De VVD werkt in Zaanstad en Wormerland...

...voor versnelling van de woningbouw.

Jong en oud willen fijn en betaalbaar kunnen wonen in Zaanstad en in Wormerland. Zoveel mogelijk mensen moeten in hun eigen omgeving een huis kunnen vinden dat bij hen past. Daarom versnelt de VVD de woningbouw door meer bouwlocaties toe te staan. Niet alleen in de stad Zaandam en aan de Zaanoever, maar ook aan de randen van dorpen zoals bij Wormer, Assendelft, Jisp of Krommeniedijk. Ook verkorten we bouwprocedures door regels simpeler te maken.

...voor betere bereikbaarheid met auto, fiets en OV.

In Zaanstad en in Wormerland moet iedereen veilig en vlot van A naar B kunnen reizen. Hierbij willen mensen de vrijheid hebben om zelf te kiezen met welk vervoersmiddel zij op pad gaan. Daarom verbetert de VVD de bereikbaarheid door meer te investeren in het onderhoud van wegen, bruggen en viaducten. Ook zorgen we dat nieuwe woonwijken goed bereikbaar zijn. We zetten in op een snelle realisatie van de verbinding A8-A9, behoud van goede busverbindingen en veilige toegangswegen.

...voor versterking van de economie.

Ondernemers en bedrijven zorgen voor werk, bruisende buurten, levendige winkelstraten en zijn de basis van een welvarende regio. Daarom versterkt de VVD de economie door te denken in kansen en nieuwe ontwikkelingen. We vereenvoudigen regels en verbeteren het vestigingsklimaat door ruimte te blijven bieden aan boeren, bedrijventerreinen, havens en industrie. Hierbij zien we er wel op toe dat zij aan de wettelijke regels voldoen.

...voor verduurzaming met draagvlak.

In Zaanstad en in Wormerland nemen we het klimaat serieus en willen we de wereld schoner, mooier en gezonder doorgeven aan onze (klein)kinderen. Daarom zoekt de VVD bij de verduurzaming samen naar de beste oplossingen. Zo horen windmolens op zee en niet op land en zonnepanelen op daken en niet op kostbare landbouwgrond. We staan open voor nieuwe, slimme technieken en alternatieve energiebronnen. Geen symboolpolitiek, maar maatregelen die werken. We zijn groen, maar niet gek.

...voor de laagste provinciale belastingen van Nederland.

Het leven is door de gestegen energiekosten en de opgelopen inflatie al duur genoeg. Daarom waakt de VVD ervoor dat de provinciale belastingen de laagste van Nederland blijven. Zo moet de provincie keuzes durven maken en zich concentreren op haar kerntaken en doen wat nodig is.

Tot op 15 maart,

Anke Hartog