VVD Zaanstad stelt kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen 2022 vast.

De Zaanse VVD heeft de kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen die op 16 maart 2022 plaatsvinden. Een lijst van bevlogen mensen die Zaanstad nog beter en mooier willen maken. De lijst heeft een balans tussen ervaring in de gemeenteraad en nieuw politiek talent. Zoals reeds bekend voert Stephanie Onclin de lijst aan, gevolgd door nieuwkomer Fidel Lopes. Op nummer drie staat huidig fractielid Tjeerd Rienstra.

Een sterk team met diverse kwaliteiten

De afgelopen maanden hebben de leden van VVD Zaanstad de mogelijkheid gekregen om zich kandidaat te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen die op 16 maart 2022 plaatsvinden. Op 6 december is door de ledenvergadering de definitieve kandidatenlijst van VVD Zaanstad vastgesteld. Op dit moment bezetten wij vier van de negenendertig zetels in de Zaanse gemeenteraad maar de ambitie voor de komende verkiezingen ligt hoger en daarom was het ook nodig om een sterke lijst te presenteren met personen die allemaal hun eigen kwaliteiten hebben.

Onze kandidaten

Stephanie Onclin, de lijsttrekker van VVD Zaanstad is onder de indruk van de individuele krachten van de kandidaten. “Deze kandidatenlijst vormt samen met het verkiezingsprogramma, welke ook vorige week is gepubliceerd, een goede basis om goed te houden wat goed is en aan te pakken wat nodig is. We hebben een goede mix van leeftijden en achtergronden en zitten met deze kandidaten in de haarvaten van de wijken en dorpen van Zaanstad. Dit team geeft heel veel vertrouwen om de verkiezingen mee in te gaan”.

Trotse partijvoorzitter

De voorzitter van VVD Zaanstad Hans de Best: “De kandidaatstellingscommissie heeft een uitgebreid selectietraject doorlopen met alle kandidaten. Dit heeft ons als bestuur een helder beeld gegeven van de ambities, intrinsieke motivatie en persoonlijke voorkeuren van onze kandidaten. Zowel kwantitatief als kwalitatief waren er dit jaar ongekend veel kandidaten. Wij hebben dan ook een lijst kunnen maken waarbij, zelfs op niet direct verkiesbare plaatsen, uitstekende kandidaten voor de gemeenteraad staan”