Bakkie Doen | 1 februari 2021 | 20:00 uur met als gast: Dilan Yeşilgöz

Deze maand een speciale gast in de Bakkie doen met de fractie. In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen heeft VVD Zaanstad Dilan Yeşilgöz-Zegerius bereid gevonden om aan te sluiten. Dilan is Tweede Kamerlid en heeft de volgende portefeuilles:

Justitie en Veiligheid, Politie, Brandweer, Grensbewaking algemeen, Terrorismebestrijding, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, Rampenbestrijding en crisisbeheersing, Nationale Veiligheid, Cyber security en Drugsbeleid.
Dilan is veel in de media de laatste tijd maar voor wie haar nog niet kent hier een korte introductie:
Dilan Yeşilgöz-Zegerius werd in 1977 geboren in de Turkse hoofdstad Ankara. Ze kwam in 1984 naar Nederland, waar ze opgroeide in Amersfoort. Tegenwoordig is Amsterdam haar thuis. Dilan is getrouwd. Voor ze in 2017 Tweede Kamerlid werd, was ze adviseur van het Amsterdamse college en later gemeenteraadslid.
Dilan, hoe kunnen we Nederland nog veiliger maken?
“Ons land wordt dag in dag uit zo veilig mogelijk gehouden door agenten die een stap vooruit doen als anderen een stap terug doen. Het is aan ons als politiek om te zorgen dat zij hun werk goed kunnen doen. Dat er voldoende agenten zijn. Dat ze de juiste uitrusting hebben. Dat ze de middelen hebben om ons te beschermen tegen aanslagen. En vooral: dat we nooit tolereren dat er geweld tegen hen wordt gebruikt. Doe je dat wel, dan ga je de bak in.
Daarnaast moeten we er alles aan doen om de georganiseerde misdaad aan te pakken, buurten zo veilig mogelijk te houden en criminelen van de straat te halen. We moeten ervoor zorgen dat misdaad niet loont. Dus pakken we geld dat daarmee wordt verdiend af. Honderd procent veiligheid bestaat niet, maar ik zal mij iedere dag inzetten voor een zo veilig mogelijk Nederland!”
Wij zijn zeer verheugd dat Dilan tijd heeft gevonden om bij deze Bakkie doen aan te sluiten en willen graag met leden en niet leden van VVD Zaanstad in gesprek gaan over bijvoorbeeld onderstaande vragen:
• Hoe kunnen we de agressie onder jongeren terug dringen zodat we gewelddadige ontmoetingen tussen groepen jongeren kunnen voorkomen?
• Hoe kunnen we naast het messenverbod zorgen dat er minder wapens op straat voor komen en daarmee de veiligheid van onze inwoners vergroten?
• Wat is jou mening over meer blauw op straat en het oplossen van misdrijven?
• Wie merkt er iets van Cyber crime en wat is er tegen te doen?
• Hoe verhoudt de vrijheid van meningsuiting zich met het verzoek voor een verbod op het beledigen van de profeet?
• Wat kunnen we doen aan ondermijnende criminaliteit?
De Bakkie doen met fractie is te bereiken op 1 februari om 20:00u via:
Of wanneer je zelf de gegevens wilt invoeren:
Meeting ID: 993 2170 5765
Passcode: 295127