Vóór goede bescherming maar tégen politieke uitbuiting

Raadslid Annemarie Van Nieuwamerongen-Oosterkamp heeft duidelijk aangegeven waarom wij vóór goede bescherming in de zorg zijn tijdens Corona crisis maar tégen politieke uitbuiting van deze crisis.

Een samenvatting van haar bijdrage:

“Als VVD hebben we moeite met de vreemde motie over beschermingsmiddelen voor de zorgmedewerkers die gisteravond in de gemeenteraad besproken is. Uiteraard moeten de zorgmedewerkers al het materiaal krijgen dat het RIVM voorschrijft. Dat is logisch. De oproep daarbij om al het personeel en alle bewoners / cliënten op corona te testen, gaat ons te ver. Wetenschappelijk is aangetoond dat testen alleen zin heeft als men verschijnselen vertoont. En daarnaast is het een momentopname. We hebben verschillende zorgorganisaties in het werkveld benaderd en allemaal geven ze aan dat al hun personeel en alle cliënten testen niet wenselijk is en alleen maar schijnveiligheid creëert.

Als het de indieners van deze motie daadwerkelijk om de zorgmedewerkers en ouderen te doen was geweest, dan hadden zij vooraf steun gezocht bij de gehele raad. Dan hadden we unaniem een motie kunnen opstellen en indienen. Juist dát was een krachtig signaal geweest voor onze zorgmedewerkers en ouderen.

Voorzitter, ik kan geen complimenten geven voor de indieners van deze motie: de PVV en de Partij voor Ouderen en SCHIJNveiligheid. Voor uw info: deze woordgrap heb ik niet zelf bedacht, maar zo wordt die partij inmiddels door het werkveld genoemd. Ik ga wel afsluiten met een compliment van de VVD aan al die hardwerkende mensen in de zorg die nu extra veel voor hun kiezen krijgen en die liever hun tijd aan het zorgen voor onze inwoners besteden dan aan het reageren op deze motie.

Dankuwel!”

Annemarie Van Nieuwamerongen-Oosterkamp