Bestuur VVD Zaanstad zoekt bestuursleden

Nadat er bij de komende ALV twee bestuursleden hun functie neerleggen en niet meer verkiesbaar zijn bestaat het bestuur van VVD Zaanstad uit drie man. Met het oog op de komende periode waarin de Tweede Kamer verkiezingen eraan komen, de voorbereidingen voor de Gemeenteraadsverkiezingen aanvangen en er voor Zaanstad nog genoeg uitdagingen liggen willen wij het bestuur graag weer aanvullen tot 5 man. Daarom is besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe penningmeester een algemeen bestuurslid.

Welke taken krijgen de nieuwe bestuursleden:

PENNINGMEESTER

De penningmeester is het aanspreekpunt van een lokaal netwerk of regio als het gaat om financieel gerelateerde vragen en/of opmerkingen.

TAKENPAKKET

• Jaarrekening: De penningmeester is verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarcijfers van de betreffende eenheid.
  • De penningmeester stelt ieder jaar een begroting op. Deze begroting moet in het jaar dat voorafgaat aan het begrotingsjaar worden geagendeerd voor goedkeuring door de algemene ledenvergadering.
  • De penningmeester is verantwoordelijk voor het nabellen van niet-betalende leden.
  • De VVD staat voor openheid, transparantie en onafhankelijkheid. Deze waarden dienen hoog in het vaandel van de penningmeester te staan. Als penningmeester bent u ook verantwoordelijk voor het registeren van giften voor het lokale netwerk.
  • Zeker bij het accepteren van bijdragen dient het handelen van de penningmeester boven iedere twijfel verheven te zijn.

ALGEMEEN BESTUURSLID

Het algemeen bestuurslid vult diegene in het bestuur aan die dat op een bepaald moment nodig heeft. Dit kan zijn de voorzitter ondersteunen bij functioneringsgesprekken, de secretaris bij het up to date houden van de website en de sociale kanalen, helpen bij de voorbereidingen voor de campagnes of bijvoorbeeld het organiseren van een training of ledenbijeenkomst.

Het bestuur komt elke maand eenmaal bij elkaar voor een vergadering en vaker wanneer de situatie dit vereist. Gemiddeld genomen kost een bestuursfunctie 8 uur per maand.

Mochten er nog vragen zijn over deze vacatures of wilt u zich aanmelden dan kunt u zich wenden tot Ingrid Jahn - Van Binsbergen via voorzitter@vvdzaanstad.nl.