Zijn de boetes op busbrug De Binding geldig of niet?

Deze vraag wordt nu veel gesteld door bewoners. Er wordt namelijk een bericht rondgestuurd dat de boetes op de busbrug tussen Westerkoog en Westerwatering ongeldig zouden zijn.

Tussen 7-9u en 16-18u mogen auto’s niet over de busbrug rijden. Om dit te controleren staan er camera’s en mensen die dan toch over de busbrug rijden, krijgen een boete. Op de gemaakte foto zou dan ook het bord te zien moeten zijn waarop staat dat het verboden is om op deze tijdstippen over de busbrug te rijden als een soort bewijsmateriaal. Naar het schijnt, staan deze verbodsborden niet op de foto en is de boete daarom ongeldig verklaard door een rechter.

Dit levert veel vragen op onder bewoners en gebruikers van de busbrug. “Als de boete ongeldig is, dan kunnen we dus ook als de busbrug eigenlijk gesloten is gewoon over de busbrug gaan rijden én kan hij beter per direct volledig opengesteld worden.”

Als VVD willen we uiteraard dat de busbrug zo snel mogelijk open gaat, maar om te voorkomen dat mensen mogelijk alsnog allerlei boetes krijgen terwijl ze die nu niet verwachten, hebben we een aantal vragen hierover gesteld aan het college van burgemeester en wethouders. Want zijn de boetes op de busbrug nou geldig of niet?

Via de onderstaande link kunt u onze vragen zien en het bericht dat beweerd dat de boetes op de busbrug ongeldig zijn:  https://zaanstad.raadsinformatie.nl/document/8082264/1/Schriftelijke%20vragen%20VVD%20-%20boetes%20busbrug