De VVD bij NL Doet

Sinds een aantal jaar is VVD Zaanstad vaste deelnemer aan NL Doet. We zoeken dan vooral projecten uit waar het draait om vrijwilligers. Zonder vrijwilligers verdwijnen veel activiteiten uit de samenleving. Op vrijdag 15 maart waren Simone en Annemarie in verpleeghuis Guisveld. Samen met de bewoners werden er spelletjes gedaan, koffie gedronken en stroopwafels gegeten. Aan de blije gezichten van de bewoners was af te lezen dat de middag erg geslaagd was.

Op zaterdag 16 maart waren Ingrid, Fidel, Rina, Stephanie, Tjeerd en Patricia bij de Blijde Ruiters. De Blijde Ruiters verzorgt paardrijlessen voor mensen met een beperking. Ook hier draait de organisatie op vrijwilligers. Je mag er paardrijles nemen maar dan help je ook een handje bij de les voor mensen met een beperking. Het eerste doel was helpen bij het schoonmaken van de stallen, de manegebak en het invetten van de zadels en hoofdstellen. Het tweede doel was om namens de VVD een lunch aan te bieden en te verzorgen aan alle aanwezige vrijwilligers, zo’n 30 personen. Deze dag kwamen ook Barbara Visser en Cees Loggen helpen. Om uiting te geven aan onze waardering heeft Barbara het bekende VVD vaasje uitgereikt aan Maartje van den Nieuwboer, de spil in de hele organisatie. Na de lunch hebben Barbara en Cees de afwas gedaan. Ze kunnen het bij de Blijde Ruiters nog niet geloven!