Preventief fouilleren wederom succesvol!

Een vuurwapen, vlindermes, 130 xtc-pillen, andere verdovende middelen, stroomstootwapen, illegaal vuurwerk: is de oogst van 2 keer preventief fouilleren! Dit heeft het geleid tot 2 arrestaties. Ook is er tegelijk gecontroleerd op alcohol. Bij 18 van de 66 bestuurders ( bijna 30%! ) is een te hoog alcohol promillage geconstateerd...

Schietpartijen, drugshandel, geweld, een moordaanslag: hoeveel gekker moet het nog worden in Zaanstad?

De gemeente Zaanstad heeft per 1 januari 2019 Preventief fouilleren ingesteld in Poelenburg en Zaandam Centrum! Dat is heel goed en dat hadden we al veel eerder moeten doen vindt de VVD!

Helaas vinden niet alle partijen in de Zaanse gemeenteraad dat preventief fouilleren goed is. De SP, GrLi en DENK zijn van mening dat preventief fouilleren de indruk wekt dat er ‘wat aan de hand is’, en vinden dat preventief fouilleren etnisch profileren in de hand werkt.
Als je de buit ziet van de eerste twee acties: ‘ nee, idd... niets aan de hand # sarcasme
Om de wellis- nietes discussie, of erger de discriminatie discussie te voorkomen heeft de VVD samen met DZ vragen gesteld aan het college wat het beleid is van de politie omtrent etnisch profileren en hoe ze steekproeven uitvoeren. Zodat we feiten en fictie kunnen scheiden en de politie hun werk kunnen laten doen: zorgen dat we in een veilige en mooie stad kunnen wonen!

Klik hier voor de vragen: https://bit.ly/2U6jPGi