NLdoet

De slogan van de VVD voor deze verkiezingen is "Kies voor doen". Dat gaat VVD Zaanstad op 9 en 10 maart in praktijk brengen door mee te doen met NL Doet van het Oranjefonds. Als vrijwilliger gaan wij helpen bij diverse projecten in Zaanstad. U kunt onze kandidaten op de onderstaande plekken tegen komen. Heeft u nog een vraag of wilt u in gesprek? U kunt altijd langskomen of zelfs een handje helpen.

9 Maart

Buurthuis de Bovenkruier in het Kalf, Rina Schenk en Ingrid Jahn zijn er van 12 tot 14 uur.

We helpen mee met een muzikale lunch.

Evean Guisveld in Rooswijk, Simone van Otterloo, Patricia Wit en Marianne Doeves de Boer van 14 tot 16.30 uur.

Bij Evean Guisveld worden alle bewoners en buren getrakteerd op warme stroopwafels en een praatje. De plantenbakken worden voorzien van vrolijke voorjaarsbloemen. Een dag vol gezelligheid voor bewoners, buren en medewerkers.

10 maart

Evean Erasmushuis, Noorderven Zaandam, Simone van Otterloo, Tjeerd Rienstra en Metin Aksoy zijn er van 14 tot 17 uur.

Bij Evean Erasmushuis wordt dit jaar voor bewoners en oudere en/of eenzame buurtgenoten een Multi-culti High-Tea en markt gehouden. Marktkramen met informatie en hapjes uit andere landen.

Kinderboerderij de Veldmuis in Westerwatering, Annemarie van Nieuwamerongen, Marco Schoone en Ronald Dekker zijn er van 10 tot 16 uur.

Voor deze klus richten we ons op 2 plaatsen binnen onze kinderboerderij. Het grote gebouw, de stal genoemd, heeft aan de binnenkant een opknapbeurt nodig. In de stal wonen kleine dieren en het is de opslagruimte voor het voer. Tevens is het de ruimte waar onze vaste vrijwilligers pauzeren voor de koffie of thee. De stal heeft vooral een verfbeurt nodig van al het houtwerk: deuren, balken, kozijnen en plafond. Wat zal het een feest zijn om daarna in een nieuwe "jas" met je collega vrijwilliger aan de koffie of thee te gaan!
De tweede plaats is buiten, het grote plein. Na de winter liggen de tegels er niet mooi bij, mag het ongewenste groen verwijderd, de buitenstoelen en tafel mogen schoon naar buiten, de vaste banken schoongemaakt om even zittend te genieten van hopelijk veel zon, terwijl de kippen en eenden kakelend en kwakend rondscharrelen.

Dorpshuis de Kwaker in Westzaan, Rina Schenk en Ingrid Jahn met hulp van Geard Slegers van het CDA van 10 tot 16 uur.

Twee zaaltjes op de 1e verdieping zijn nodig aan een opknapbeurt toe, er is de laatste 25 jaar niets aangedaan.

De Blijde Ruiters, Kuilpad Zaandam, Stephanie Onclin en Patricia Wit zijn er van 10 tot 14 uur

De klus bestaat uit schoonmaakwerk en onderhoud.