Mitchell Boldewijn

Als betrokken lid van ons lokale netwerk en een toegewijde aanhanger van de liberale waarden waar de VVD voor staat, geloof ik dat ik de nodige ervaring, visie en toewijding heb om deze rol te vervullen en onze lokale partij verder te helpen groeien.

Ik heb het voorrecht gehad om van februari 2020 tot en met februari 2023 als penningmeester in het bestuur van VVD Zaanstad te mogen fungeren. Gedurende deze tijd waren mijn verantwoordelijkheden onder meer het beheren van de financiën van onze afdeling, het opstellen van begrotingen en het beheren van de boekhouding. Mijn rol als penningmeester heeft me laten zien hoe cruciaal het is om als bestuurslid verantwoordelijkheid te dragen.

Ik geloof dat de kracht ligt in bestuurlijke samenwerking met omliggende gemeenten, die allemaal te maken hebben met vergelijkbare uitdagingen, zoals het behoud van leden, maar ook als het gaat om politieke vraagstukken, zoals de woningcrisis of jeugdzorg. Dergelijke overkoepelende onderwerpen bieden volop mogelijkheden om gezamenlijke politieke activiteiten voor onze leden te organiseren. Het kan daarbij helpen om Kamerleden, bewindspersonen of prominente VVD’ers uit te nodigen om de problematiek toe te lichten.

Tegelijkertijd is het ook de verantwoordelijkheid van het bestuur om de partij voor te bereiden op de gemeenteraadsverkiezingen van 2026. Wat mij betreft begint deze voorbereiding onmiddellijk. We moeten nu al beginnen met het identificeren en werven van leden die bereid zijn om gemeenteraadslid te worden. Door vroegtijdig potentiële kandidaten te vinden en te betrekken, kunnen we een sterke en diverse kandidatenlijst samenstellen die de belangen van onze gemeenschap optimaal vertegenwoordigt. Dit stelt ons in staat om een krachtige campagne te voeren en het vertrouwen van de kiezers te winnen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2026.

Ik ben vastbesloten om mijn energie, toewijding en ervaring in te zetten om onze lokale VVD-afdeling te versterken en onze gezamenlijke doelen te bereiken.