Els Veenis 20.000 dagen VVD lid

Afgelopen week, zaterdag 3 augustus was een bijzondere dag voor voormalig raadslid Els Veenis. Op vrijdag 31 oktober 1969 werd zij lid van de VVD. Om dit bijzondere jubileum te vieren gingen wethouder Stephanie Onclin van Zaanstad en lokaal VVD voorzitter Mitchell Boldewijn bij haar langs.

In haar lange carrière als lid van de partij heeft Els veel mooie (politieke) herinneringen. In 1982 trad ze toe tot de gemeenteraad van Zaanstad. Daarnaast heeft ze twee termijnen in de Provinciale Staten gezeten. Eerder kreeg ze als lid al de Dr. Stikker-plaquette uitgereikt. Een onderscheiding, vernoemd naar VVD oprichter Dirk Stikker, die leden krijgen voor hun uitzonderlijke positieve bijdrages aan de partij.

De mooiste herinneringen voor Els komen uit haar periode als gemeente raadslid. Zo maakte ze zich hard voor het behoud van de begraafplaats in Westzaan. Door haar inzet en de samenwerking met de ambtenaren is de begraafplaats er nu nog steeds!

Ook heeft, mede door de inzet van Els, het standbeeld ‘de Houtwerker’ zijn plaats gevonden in Zaanstad.

Namens de hele VVD Zaanstad feliciteren we Els met dit prachtige jubileum.