Undercover als Zaanse tourist

Vorige week bespraken we de nieuwe toeristische visie, de horecavisie en het verblijfsaccomodatiebeleid. Hier zijn we als VVD over het algemeen tevreden over en daarom hebben we tijdens de raadsvergadering ook voor deze stukken gestemd. Tijdens het beraad maakte ik een opmerking dat het leuk is om in Zaanse hotels en bed & breakfasts te overnachten omdat je op deze manier de stad meer als toerist beleeft en dit levert ook waardevolle informatie op als raadslid. Je hoort op deze manier van zowel het personeel als de toeristen wat er goed gaat en wat we als gemeente beter kunnen doen.

Rob Swart van het NoordHollands Dagblad haakte hierop in met een interview. Terwijl we in gesprek waren op mijn werk in Poelenburg, hoorden we een rolkoffer aankomen. Dat bleek geen verdwaalde toerist te zijn, maar onverwachts een fotograaf. Deze was zeer verbaasd hoe hij van een simpele woning in Poelenburg opeens een foto met een hotelachtige setting moest zien te maken. Ik werd op de trap geparkeerd met de rolkoffer ervoor, maar die was zo zwaar dat ik bijna van de trap viel. Vandaar mijn benauwde gezicht op de foto.
Het interview is te lezen in de bijlage.