NL DOET 2021.

Op 28 en 29 mei was het weer NL DOET in Nederland. Al jaren doet VVD Zaanstad mee op diverse locaties om vrijwilligerswerk te doen en bezig te zijn in en voor de samenleving.

Vrijdag was het de beurt aan Tjeerd Rienstra en Annemarie van Nieuwamerongen om te helpen op Kinderboerderij de Veldmuis. Tjeerd mocht spijkers uit oude planken halen zodat de planken opnieuw gebruikt kunnen worden als onderdeel van een circulaire economie. Annemarie kon helpen door het hek van de toegangsbrug te schuren. Het hout is de volgende dag gebruikt om een geitenparcours aan te leggen.

We hadden ons ook opgegeven om op zaterdag te helpen bij de Kwaker in Westzaan voor een Italiaanse Middag. Dat lieten de coronamaatregelen helaas niet toe. Het is de bedoeling dat die middag nog een keer komt en dan zullen we daar zeker aan mee doen. Daardoor werd de delegatie die ging helpen bij Manege De Blijde Ruiters groter. Stephanie, Fidel, Ingrid, Ottavia en Rina meldden zich om 9.45 bij de manege. Ingrid en Rina konden helpen met de kantine schoonmaken door ramen te lappen en de kozijnen te boenen. Fidel en Ottavia hebben geholpen met het pad onkruidvrij maken. Stephanie heeft geholpen met de stroken tape te verwijderen die op de vloer in de kantine waren geplakt om de coronamaatregelen duidelijk te maken. Stephanies zoon Max was ook mee. Zo leert hij alvast wat het betekent om voor de VVD op pad te zijn. Max hield er een hoefijzer aan over die nog versiert moet worden.

Zo rond 10.30 werd het tijd voor koffie. Tot onze verrassing kwamen de Burgemeester en zijn vrouw ook helpen en hadden gebak mee voor alle aanwezigen. Ze hebben goed hun best gedaan door zadels en hoofdstellen schoon te maken en in te vetten. Het bedrijf Break Down Sloopsupport helpt elk jaar om met een hoogwerker het plafond in de rijhal en de buitenkant schoon te maken. Met een bosmaaier is het hoge gras aangepakt.

Na een heerlijke lunch voor alle aanwezigen werd het tijd om tevreden naar huis te vertrekken.