Taartenactie

Elk jaar voor de vrijdag voor Valentijnsdag mogen we als VVD fractie een stichting of vereniging aanmelden met een groot maatschappelijk nut om een taart van de Statenfractie Noord Holland te ontvangen. En als je nou 2 doelen hebt? Nou jammer, de Statenfractie doet maar 1 keer mee.

We melden Stichting Moe aan voor de vrijdagactie op 10 februari. Niet voor een gat te vangen maken we toch twee afspraken en regelen zelf de taart voor de andere Stichting. Op woensdag 8 februari zijn we te gast bij Koken, Eten en Daten in Westzaan. Samen met Tjeerd Rienstra en Jan van Run brengt Rina Schenk de taart. Die dag zijn er leerlingen van praktijkschool Dynamica die een gratis lunch verzorgen. Voor deze leerlingen is het belangrijk werkervaring op te doen. Er wordt gewerkt met producten van de Dekamarkt in Westzaan die ze niet meer kunnen verkopen in verband met houdbaarheid of een zak met bv 1 slechte sinaasappel. De producten zijn nog prima te gebruiken. Ter plekke verzint Astrid van der Meer als initiatiefneemster lekkere gerechten. De ruimte is geheel rolstoelgeschikt dus ook met een rolstoel kun je daar koken. Er komt een groep van de lunch genieten en wij mogen ook mee eten. Wat schetst onze verbazing? Micky Biddlecompe van Stichting Moe komt met een groep mantelzorgers van de lunch genieten! Hoe bijzonder kan het zijn dat 2 initiatieven voor een taart zo mooi bij elkaar komen. En hebben we twee groepen mantelzorgers kunnen verwennen met gebak. Want we gaan vrijdag natuurlijk ook naar de Amandelbloesem waar Micky een koffieochtend voor mantelzorgers heeft georganiseerd. Micky maakt zich met haar stichting sterk voor een betere ondersteuning van mantelzorgers. En ook dat je even uit je dagelijkse zorg wordt gehaald om te genieten van een activiteit of een fijn gesprek met lotgenoten. Ook daar wordt de taart hartelijk verwelkomd door de aanwezigen. Esther Rommel van de Statenfractie komt de taart brengen. Samen met Barbara Visser en Annemarie van Nieuwamerongen geniet ik van de taart en de gesprekken. Jarno (zoon van Annemarie) was mee, mag dan nog geen taart eten maar kreeg wel veel aandacht!

Rina Schenk